En redan bra hemsida kan få fart på affärerna

Vi befinner oss nu mitt i corona-krisen och det finns risk att man som företag stannar upp och blir passiv i väntan på bättre tider. Men faktum är att det finns mycket att vinna på att tänka till kring hur man bäst kan möta situationen i nuet. 

Genom att se över och förbättra en redan bra hemsida, med allt från innehållet till SEO-anpassningen, kan man möta krisens utmaningar på bästa sätt. 

Börja din kommunikation med hemsidan

Under en nedgång är det viktigt att fortsätta att kommunicera med sina kunder och fortsätta synas på marknaden. Ofta behöver man inte investera i en ny hemsida utan det finns mycket som kan göras för att lyfta den nuvarande hemsidan till nya höjder.

Hur man bör agera som företag under en kris kan skilja sig åt från företag till företag. Vi på André med Vänner har lång erfarenhet av digital kommunikation och marknadsföring och vägleder dig fram till rätt val för ditt företag utifrån din verksamhet och situationen i dagsläget. 

Ett lyft i den digitala världen

Vi kan förbättra hemsidan bland annat genom att:

  • Ta fram en kommunikationsidé för hemsidan som stämmer bättre med företagets tjänster/produkter och målsättningar.
  • Se över texterna, förbättra innehållet och SEO-anpassa efter sökmotorernas krav.
  • Se över sidans bilder och förbättra bildsättningen.
  • Koppla på sociala medier för att driva mer trafik till hemsidan

Ring oss och boka ett möte

Vi analyserar ditt företags hemsida och ser till att ni når fram med rätt budskap på rätt plats. Hör av dig på telefonnummer 0340-801 05 eller mejla till hakan@andremedvanner.se

Prenumerera på våra blogginlägg

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.