I början på september dyker det upp ett nytt ansikte på vårt kontor i Varberg. Det är Dan Sonström som just nu pluggar till Digital Conversion Manager på Sälj och Marknadshögskolan i Stockholm som kommer tillföra nya kreativa idéer kring webb och digital marknadsföring.
Bakgrund som ger fördelar
Dan är en varbergsgrabb som har många strängar på sin lyra. Redan som 16-åring spelade han bordtennis på elitnivå och har vid ett tillfälle mött J-O Waldner. En match som tyvärr slutade i förlust.
Utbildning och pokerspel
Senare när Dan läste Handel och Affärsmannaskap på Campus Varberg halkade han in på pokerspel och upptäckte att hans analytiska förmåga fick blomma ut ordentligt. Det gick så pass bra att han kunde leva på pokerspelande under 13 år. Efter att ha fattat över en miljon datadrivna beslut kan man lugnt säga att den analytiska förmågan är riktigt välvässad.
Erfarenhet inom e-handel
Parallellt med utbildningen driver Dan för närvarande företaget och e-butiken omniablinds.com med försäljning globalt av smarta rullgardiner, med svensk tillverkning. Hans ansvarsområden är webbplatsen omniablinds.com, digital marknadsföring, konverteringsoptimering samt affärsutveckling utifrån ett helikopterperspektiv.
Analys och mätning av de uppsatta målen
Under sin tid hos oss kommer stort fokus att ligga på att, utifrån analys av data, hjälpa våra kunder att sätta upp tydliga och mätbara mål samt hitta förbättringspotential. Det gör att fokus kan läggas på rätt insatser inom webb och digital marknadsföring som genererar nya intäkter.
Dans specialistkompetens:
- Datadriven digital strategi
- Analys, utvärdering och optimering
- E-handel
- Affärsutveckling
Vi hälsar Dan varmt välkommen och ser fram emot en väldigt spännande höst!