Varför gasa och inte bromsa?

Nu med det som händer i samhället med skärpta restriktioner är det lätt att ta till bromsen i sin marknadsföring och tänka- det är ändå ingen som har råd att köpa det jag erbjuder nu. Men är det så du ska göra?

Nej för du vet inte när det släpper, du vet inte vad som kommer att hända. Men vi vet att om du bromsar upp så är risken stor att du halkar efter. Vårt råd är att du ska se över ditt hus, hitta andra och nya vägar som kan leda till fortsatta affärer.

Syns du så finns du

Det är viktigt att vara fortsatt synlig för sin målgrupp när det släpper eller när behov uppstår. Varför tror du att stora företag som IKEA fortsatt matar oss med reklam fast de egentligen är top of the mind hos väldigt många. Slutar de synas så slutar också konsumenterna att handla och väljer andra alternativ.

Redo att gasa?

Nu är det en bra tidpunkt att se över din verksamhet och lägga upp en plan för din marknadsföring. Under denna kris har vi sett hur digitala lösningar växer och fler satsar mer på digital marknadsföring.

Hur ser din verksamhet ut? Kan den bli mer digital för att du ska få fler affärer?

Tänk nytt med oss

Vi finns redo för dig när du vill trycka på gaspedalen eller bara bolla dina tankar. Boka ett förutsättningslöst möte med oss där vi kan ge dig förslag på hur du ska ta nästa steg. Här finns både kunskap och erfarenhet kring marknadsföring och digitala lösningar samt et genuint engagemang.

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email