Vår logotyp kom till för ca 20 år sedan och har sedan dess justerats och tagit lite olika skepnader. Vi har bytt typsnitt, bytt färger och vi har stött och blött om symbolens vara eller inte vara. Även om Håkan har stretat emot så har han nu äntligen gett med sig och vi kunde göra ett omtag helt från scratch.
Varför gör vi detta och har det någon betydelse?
Ganska nyligen knöt vi till oss en gammal vän, Mikael Wahlström, som tar med sig över 20 års erfarenhet från reklambranschen som copywriter och kreatör. Över en lunch i Göteborg föddes idén. En idé om att förnya vårt visuella uttryck nu när vi blivit starkare i vårt erbjudande. Men också för oss själva. Som en nytändning och en trampolin att accelerera ifrån – framåt och uppåt.
Namnet är vårt DNA
Utan Håkans och Jespers delade vision kring webbprojekt hade företaget aldrig funnits idag. Att möta varje kund och lära känna dem från grunden ger bästa möjliga förutsättningar att leverera bra saker. Våra kunder blir våra bästa vänner för utan dem har vi inget företag. Med detta som utgångspunkt kom namnet André med Vänner till för över 20 år sedan. Och vi är fortfarande lika nyfikna på varje ny kund som kliver in genom dörrarna.
Den nya logotypen
Med namnet som utgångspunkt har vi nu tagit fram och släppt vår nya logotyp. För oss ger den ny energi och är en nystart för vårt nya erbjudande – en webb- och kommunikationsbyrå. Det kan väl erkännas att ett antal symboler togs fram men skrotades lika snabbt. Inget kändes bra eller rätt för oss. Det är trots allt vårt namn som säger vilka vi är och vill vara – tillsammans med våra kunder.