Nya logotypen – det sitter i namnet

Vår logotyp kom till för ca 20 år sedan och har sedan dess justerats och tagit lite olika skepnader. Vi har bytt typsnitt, bytt färger och vi har stött och blött om symbolens vara eller inte vara. Även om Håkan har stretat emot så har han nu äntligen gett med sig och vi kunde göra ett omtag helt från scratch.

Varför gör vi detta och har det någon betydelse?

Ganska nyligen knöt vi till oss en gammal vän, Mikael Wahlström, som tar med sig över 20 års erfarenhet från reklambranschen som copywriter och kreatör. Över en lunch i Göteborg föddes idén. En idé om att förnya vårt visuella uttryck nu när vi blivit starkare i vårt erbjudande. Men också för oss själva. Som en nytändning och en trampolin att accelerera ifrån – framåt och uppåt.

Namnet är vårt DNA

Utan Håkans och Jespers delade vision kring webbprojekt hade företaget aldrig funnits idag. Att möta varje kund och lära känna dem från grunden ger bästa möjliga förutsättningar att leverera bra saker. Våra kunder blir våra bästa vänner för utan dem har vi inget företag. Med detta som utgångspunkt kom namnet André med Vänner till för över 20 år sedan. Och vi är fortfarande lika nyfikna på varje ny kund som kliver in genom dörrarna.

Den nya logotypen

Med namnet som utgångspunkt har vi nu tagit fram och släppt vår nya logotyp. För oss ger den ny energi och är en nystart för vårt nya erbjudande – en webb- och kommunikationsbyrå. Det kan väl erkännas att ett antal symboler togs fram men skrotades lika snabbt. Inget kändes bra eller rätt för oss. Det är trots allt vårt namn som säger vilka vi är och vill vara  – tillsammans med våra kunder.

Senaste inläggen

Från karta till kompass – UX har fått ett nytt uppdrag

UX-design har länge handlat om att skapa tydliga användarresor: från punkt A till punkt B, så snabbt och friktionsfritt som möjligt. Men 2025 räcker det inte längre. Användare vill inte

Dags att annonsera i sociala medier?

Vintern är en chans, inte bara en säsong När kylan kommer ökar aktiviteten online. Människor scrollar mer, planerar inköp och letar efter inspiration inför jul och nyår. För dig som

Så påverkar Google AI din sökmotoroptimering

Bra saker att tänka på när Google blir smartare Google använder idag AI för att förstå vad människor egentligen söker efter. Det handlar inte längre bara om nyckelord utan om

Smakfulla trycksaker för Restaurang Varberg Nord

När Restaurang Varberg Nord ville nå ut till fler och samtidigt informera sina gäster om sitt utbud, fick vi uppdraget att ta fram trycksaker som både syns och känns. Resultatet

SENASTE NYTT

Från karta till kompass – UX har fått ett nytt uppdrag

Hittar du inte det du söker?

Faktum är att de flesta av våra kundprojekt börjar med ett förutsättningslöst möte över en kopp kaffe. Tillsammans kan vi hitta den webblösning som passar just er bäst. Kontakta oss så hittar vi en dag som passar för ett möte.

0%