Vi har alla lika mycket tid på ett dygn och det är en ”råvara” ingen kan köpa mer av. Det gör att man vårdar sin tid mer och mer då den digitala revolutionen gjort att våra dagar fylls med fler och fler möjligheter. Allt från underhållning till att vi sköter hela vår ekonomi online. Beställningar i webbutiker ska helst levereras dagen efter annars tycker vi det går långsamt. Men hur hamnade vi här?
Snabbheten är vår vardag
Allt i vår vardag kan normaliseras och bli till en ny vardag och det nya normala. Detta gäller i högsta grad även hur vi upplever tid och hur lång tid saker förväntas ta. Den snabba teknikutvecklingen ihop med AI och hemsidor i ständig utveckling har gjort att vi vant oss vid snabba vägar från A till Ö. I alla fall om hemsidan har bra UI och UX-design.
Vikten av UX-design
UX står för User eXperience och handlar om den totala användarupplevelsen av en produkt eller tjänst. De senaste åren har mer energi lagts på just UX-design då användarupplevelsen påverkar oss hur positiv association vi har till varumärket. Allt hänger ihop och i slutändan köper vi mer av det varumärke vi har bäst och mest positiva associationer till.
Slösa inte med besökarnas tid
Det är nu tid kommer in som en viktig faktor. När vi går till en hemsida är det för att utföra något, låta oss underhållas eller få svar på en fråga. Därför är det ytterst frustrerande när det är svårt att hitta eller processen att genomföra en transaktion är krånglig. Det kan vara onödigt många steg i en köpprocess eller otydlig navigering som orsakar att vi slösar med vår tid. Detta slutar oftast med att vi inte genomför köpet eller lämnar hemsidan med en negativ association till deras varumärke.
Så tar vi fram framgångsrika hemsidor och webbutiker till våra kunder
När vi producerar hemsidor är just upplevelse och tid en mycket viktig faktor. Vi tittar på, analyserar och försöker förstå besökarens primära behov när de besöker kundens hemsida. Alla tänkbara steg ska kunna genomföras så snabbt som möjligt och utan att behöva fundera på var det finns eller hur det fungerar. Därför upplevs just de hemsidor vi producerat som väldigt bra och enkla att använda. Positiva associationer skapas till våra kunders varumärken och chansen till ökad försäljning blir större.
”If you think good design is expensive you should see the cost of bad design.”
Billigt nu blir kostsamt i längden
Ett tänkvärt citat som det ligger mycket sanning i. Dålig design kan bli väldigt kostsam i det långa loppet och därför är det alltid klokt att låta en erfaren webbyrå bygga din hemsida. En seriös webbyrå skapar unik design till varje kunds unika situation och använder inte färdiga mallar som inte är perfekt för någon.
André med Vänner skapar alltid unik webbdesign oavsett hur liten eller stor kunden är. Det är endast så man kan leverera kvalitet och god design som är anpassat efter kundens verksamhet och deras kunder.
För att ge en bra upplevelse använder vi teknik som cookies för att lagra och/eller komma åt enhetsinformation. När du samtycker till dessa tekniker kan vi behandla data som surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Om du inte samtycker eller om du återkallar ditt samtycke kan detta påverka vissa funktioner negativt.
Funktionell
Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföring av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
Alternativ
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål.Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
Marknadsföring
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.