Varför gasa och inte bromsa?

Nu med det som händer i samhället med skärpta restriktioner är det lätt att ta till bromsen i sin marknadsföring och tänka- det är ändå ingen som har råd att köpa det jag erbjuder nu. Men är det så du ska göra?

Nej för du vet inte när det släpper, du vet inte vad som kommer att hända. Men vi vet att om du bromsar upp så är risken stor att du halkar efter. Vårt råd är att du ska se över ditt hus, hitta andra och nya vägar som kan leda till fortsatta affärer.

Syns du så finns du

Det är viktigt att vara fortsatt synlig för sin målgrupp när det släpper eller när behov uppstår. Varför tror du att stora företag som IKEA fortsatt matar oss med reklam fast de egentligen är top of the mind hos väldigt många. Slutar de synas så slutar också konsumenterna att handla och väljer andra alternativ.

Redo att gasa?

Nu är det en bra tidpunkt att se över din verksamhet och lägga upp en plan för din marknadsföring. Under denna kris har vi sett hur digitala lösningar växer och fler satsar mer på digital marknadsföring.

Hur ser din verksamhet ut? Kan den bli mer digital för att du ska få fler affärer?

Tänk nytt med oss

Vi finns redo för dig när du vill trycka på gaspedalen eller bara bolla dina tankar. Boka ett förutsättningslöst möte med oss där vi kan ge dig förslag på hur du ska ta nästa steg. Här finns både kunskap och erfarenhet kring marknadsföring och digitala lösningar samt et genuint engagemang.

Senaste inläggen

Illustration för Räddningstjänst Väst

Vi har nyligen haft nöjet att ta fram en ny karta över verksamhetsområdet för Räddningstjänsten Väst. Uppdraget gick ut på att skapa en tydlig och visuellt tilltalande översikt som visar

Från karta till kompass – UX har fått ett nytt uppdrag

UX-design har länge handlat om att skapa tydliga användarresor: från punkt A till punkt B, så snabbt och friktionsfritt som möjligt. Men 2025 räcker det inte längre. Användare vill inte

Dags att annonsera i sociala medier?

Vintern är en chans, inte bara en säsong När kylan kommer ökar aktiviteten online. Människor scrollar mer, planerar inköp och letar efter inspiration inför jul och nyår. För dig som

Så påverkar Google AI din sökmotoroptimering

Bra saker att tänka på när Google blir smartare Google använder idag AI för att förstå vad människor egentligen söker efter. Det handlar inte längre bara om nyckelord utan om

SENASTE NYTT

Illustration för Räddningstjänst Väst

Hittar du inte det du söker?

Faktum är att de flesta av våra kundprojekt börjar med ett förutsättningslöst möte över en kopp kaffe. Tillsammans kan vi hitta den webblösning som passar just er bäst. Kontakta oss så hittar vi en dag som passar för ett möte.

0%